Afrika - A kezdetek

1. Nap

A mai nap sikeresen végződött. Szerencsésen megérkeztünk Dél-Afrika (egyik) fővárosába, Fokvárosba. Még mindig hihetetlen ez az érzés, nem fogtam fel, hol is vagyok valójában. Tervben volt egy vakáció a szerződésem után, de ott Afrikának nyoma sem volt :)

Az út zökkenőmentesen ment. Rómában és Etiópiában kellett átszállnunk. Utóbbi lehet kicsit ijesztően hangzik, de ezt is meg kellett tapasztalnunk. Meg két etióp csatlakozás vár ránk ebben a két hétben. A reptéren már 'otthonosan' fogunk mozogni. A csomagokat is sikeresen megkaptuk egy az egyben és elindultunk elfoglalni a szállást. Tanakodtunk, vajon taxit, übert vagy reptéri kisbuszt kérjünk. Utóbbinál maradtunk, ami azért is jobb, mert nem csak mi voltunk ott turisták, hanem mások is. Az úton végig a tájon volt a szemünk. Csodás látvány volt elsőre. (Már amennyire nyitva tudtam tartani a szemem, több mint 24 óra ébrenlét után, szerintem volt ez 30 óra is :) ) De nem csak ebben volt részünk. A szegénység is megmutatta arcát, amit leginkább a tévékben láthatunk vagy hallhatunk. Keresztül mentük a város egy 'elkerített' részén. A látvány megrendítő és gondolatba ejtő.

Holnaptól kezdetét veszi Fokváros és környékének felfedezése. Készen állok egy új kalandra, befogadni egy teljesen más világot és minél többet tanulni belőle. Addig is, gyűjtök egy kis energiát, hogy mindezt meg is tudjam valósítani.

A szálláshely ablakából kinézve egy hatalmas hegyvonulatot látok, az 'Asztal hegyet' (Table Mountain). Ez a Dél-Afrikai Köztársaság fő látványossága. A programok között szerepel ez a hely is. Ide felvonóval lehet eljutni és ahogy hallottam, a kilátás mesés.

A szállásunk közvetlenül egy bevásárlóközpont fölött van. Kis időbe telt, mire a recepcióhoz vezető utat megtaláltuk, ami nem volt egyértelmű. Itt vagyunk és ez a lényeg.

Végre egy hajó (és munka) nélküli nyaralás, amikor nem kell az órámat folyamatosan néznem, nehogy lekéssem a ladikot. Végre igazán tudom élvezni az utazás örömét, az új helyeket, a hétágra sütő napot (jelen pillanatban) és sok más apró dolgot.

Még több képért katt ide :)