Egy szerződés, két hajó - avagy a Legenda tovább folytatódik



Két hónapja vagyok a fedélzeten. Hihetetlen milyen gyorsan telik az idő. Hajót is váltottam. Már egy másik fedélzeten szelem a habokat. Ami annyira nem is új. Visszatértem az első hajómra, amin 4 évet töltöttem el. A mostani szerződésem elején úgy döntöttem, a kedvenc helyemen szeretnék újra hajózni, méghozzá Alaszkában. Igaz, ez még kicsit odébb lesz, de most kaptam lehetőséget a váltásra, aminek nagyon örülökPersze most is jöttek a kérdések, hogy miért, hiszen ugyanazokat a helyeket járja a hajó. Lehet, hogy vannak közös helyek, de a Legend útvonala kicsit változatosabb, mint a SpiritéSpirit marad az ausztrál és új-kaledóniai útvonalon, a Legend pedig elhajózik egészen az államokig. Ha van rá lehetőség, akkor miért ne. Bíztam a szerencsében és itt vagyok.

Spirit után Legend

 

A második utam el se kezdődött, de már leadtam a kérvényt, hogy át akarok menni másik hajóra. (Semmi negatív dologra nem kell gondolni, úgy éreztem, most jót fog tenni a visszatérés a hidegebb éghajlatba.) A munkatársak hitetlenkedve néztek, amikor a főnök bejelentette, hogy a kérvényem sikeres lettAusztráliába nem egyszerű eljutni. Mivel itt a Carnivalnak csak két hajója van, amiért megy a ’harc’. És ha a hajó még Alaszkába is megy (Francia Polinézia vagy Hawaii érintésével), akkor pedig főleg. Ezeket a kérvényeket tényleg időben le kell adni. Nem szabad sokat gondolkozni ezeken a dolgokon, egyből cselekedni kell. (Előfordul olyan is, hogy valaki Spiritet kapja és a Legendre küldik, vagy fordítva. Ez attól függ, melyik hajón mennyire van szükség emberre.) Igazából nem tudtam mi fog itt várni, milyen lesz a csapat, és főleg a beosztás. Csak a célomat tudtam, ami mellett kitartottam. Szerintem nem véletlenül vagyok még a fedélzeten, talán tényleg a kitartás a kulcs mindenhez. 

 

A helyzet változatlan

 

Két év alatt nem sok minden változott a hajón és a Steakhouse-banmanager ugyanúgy tompa ceruzával írja az asztal beosztásokat, a kávégép ugyanúgy nem működik, a kenyérmelegítőben ugyanúgy elakad a fiók és még a beosztás is ugyanolyan. Ami azt jelenti, hogy napközben több lesz a szabadidőm és este kicsit később fogok végezni. Utóbbi persze nem baj, mert legalább napközben le tudok szállni a hajóról. Az életjeladás innen már nem olyan egyszerű. Még egy üzenet elküldése is fényévekbe telik, képek feltöltésével pedig már meg sem próbálkozomSzóval ez az igazi internetmentes övezet. 

 

Azt már említettem korábban, hogy a szobákban emeletes ágy van. Ritka az, amikor valaki szereti a felső ágyat. Most szerencsével jártam, enyém az alsó rész. Így kicsit egyszerűbb ’túlélni’ a szerződést. A szobámhoz közel van egy mosoda is, ami nagyon jó. Csak kilépek és már ott is vagyok. Viszont az már kevésbé jó, hogy két órát vesz igénybe egy mosás. A vasalást pedig már meg se említem (a vasaló úgy néz ki, mintha műanyagot vasaltak volna vele, rá van égve minden).

 

2 nap szárazföldön

 

A két hajó kikötés között volt két napom Sydneyben, amit igyekeztem aktívan eltölteni. Mivel a hajón kapott pár óra szünettel nem jutottam túl messzire,úgy döntöttem, most itt az ideje kicsit tovább utaznomA választás nem volt egyszerű, nagyon sok a gyönyörű hely, és még így is kevés volt az időm. De végül Palm Beach és a Blue Mountains lett a nyertes. Két különböző hely, két különböző irányban. Természetesen itt se tudtam kihagyni a kedvencemet, a helikopter túrát, ami megint csak elvarázsolt. Esténként pedig sétáltam a karácsonyi fényekben szikrázó városban, ami tele volt élettel. Gondolhatjátok, hogy nem töltöttem sok időt a szállodában. Mondhatni ezt a két napot földön, vízen és levegőben töltöttem. Utána pedig fáradtam estem bele a kényelmes és hatalmas szállodai ágyba. 

 

Újra úton

 

Reggel a felkelés nehéz voltamikor hajóra kellett szállnom. Újra összecsomagolni és útnak indulni. A hajótársaságnak van kijelölt szállodája Sydneyben (és minden főkikötőben), ahol megszállnak a dolgozók és ahonnan indul a busz reggel a hajóhoz. Ettől a szállodától az enyém körülbelül 10 perc sétára volt. Ami igazából egy lakásnak felelt meg. A legjobb választás. 

 

Holnap újra Sydneyben leszünk (december 17.), úgyhogy a napot a szokásos kávéval és sétával kezdem. Új út veszi kezdetét, aminek a végét már előre mindenki nagyon várja. Az új beosztásom is tetszik. A vonzás törvénye tényleg működik. ;)







Szép hetet Mindenkinek!

 

Puszi 



Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.