Gondolatok Alaszkából


Utolsó hét Alaszkában. Utolsó nap a fővárosban. Idén. Megcsináltam 2 szezont itt, amire nagyon büszke vagyok. A legjobb hely, ahol valaha is jártam. Most hideg van. Sapka, sál és kabát idő. Jövő héten pedig újra folytatódik a nyár. Hawaii, negyedszer is. Kis feltöltődés mielőtt hazamegyek. Már nagy a honvágy. Amióta hajózom, vagy akár mondhatnám úgy is, amióta járom a nagyvilágot, 5 év után először idén otthon fogom ünnepelni a karácsonyt. Tudom, kicsit korai még erről beszélni szeptemberben. Ezt igazából azok tudják átérezni, akik szintén messze vannak a családtól. Már most azt tervezgetem, mivel fogom díszíteni a házat, milyen lesz az asztalon a teríték, milyen zene fog szólni és más hasonló apróságok. Itt a hajón ez az érzés hiányzik. Karácsony ide vagy oda, minden nap munka van. A nap végén fáradtan az ember csak arra vár, hogy ágyban lehessen. Tavaly decemberben egy kis karácsonyfával tértem vissza. Még plusz díszeket is vettem hozzá. Gondolom, ez így viccesen hangzik. Nem mindenki pakol a bőröndjébe ünnepi dolgokat. De még így sem volt meg a hangulat. Valami hiányzott. A család melege. Ezt hamarosan újra érezhetem.
Ez már a 10. hónapom a hajón. A napok most már gyorsabban telnek. A nyaralást is teljes egészében megterveztem. Indulásra készen állok. Életem eddigi legőröltebb dolgára készülök. Hamarosan elárulom, mi lesz az.
Közben elkészült a kedvenc alaszkai pizzám, a kedvenc helyemen. Hiányozni fog Alaszka. A kis városok, kis hétvégi házakkal, a friss hegyi levegő, bálnák, medvék, fókák. Szerintem én voltam az egyetlen, aki minden csütörtökön, amikor Tracy Arm Fjordnál voltunk, munka után a délutáni pihenő helyett, kimentem a hajó legfelső szintjére figyelni a fókákat, medvéket és az út végén vártam nagy izgalommal a jégomlást. Minden egyes héten újabb és újabb képeket készítettem. Még ha ugyanazon a helyen is voltam, nincs két egyforma képem. A tavalyihoz képest a gleccser egyre kisebb.  
Annyi mindenről tudnék még mesélni, de a szünet gyorsan telik. Befejezem a pizzámat és irány vissza az úszó óriásra. Még jelentkezem ;)

Szép napot Mindenkinek!



Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.