Kalandozások Ázsiában 2. Nevezetességek Balin

Utazással együtt 8 napot töltöttem Balin. Szabadidőmet igyekeztem kihasználni. Minden egyes perc be volt táblázva. Gondoltam, sokat fogok itt pihenni, de ennek az ellenkezője történt. Amit nem is bánok, mert így nagyon sok helyre eljuthattam és megnézhettem azokat a nevezetes dolgokat, amiket felírtam a listámra.

Az első nap sétálással telt. Közel 10 km-t gyalogoltam a nagy melegben. Taxival is lehetett volna menni, de így lemaradtam volna az apró és érdekes dolgokról. Este, a szállás fele sétálva, pontosabban a part mentén, találtam egy információs pultot, ahol a turistáknak ajánlottak különböző túrákat. Egyen meg is akadt a szemem, ami nagyon érdekelt. Alkudozni kezdtem, így jó áron le is foglaltam másnapra, a szállodában ugyanez a túra drágább volt.

Az útvonal a következő volt:

Taman Ayun Templom - A Mengwi Királyság családi temploma
Ez a templom 1634 körül épült. Tó veszi körül, szépségét a tavirózsák adják. Nincs két egyforma épület a szigeten, mindegyik más és más. Ez a templom az évek során egyre jobban bővült. Gyönyörű látvánnyal fogadja az arra járókat. Nagyon sok helyen, így itt is oda kell figyelni, milyen ruhában lépünk be a templom területére. Erre különböző szabályok vannak.






Alas Kedaton – Majom és denevér erdő
Balin a majmokat mindenki szentként tiszteli. Az erdő turistalátványosságnak számít. A majmok testközelben mászkálnak az emberek mellett. Etetni is lehet őket. Ezt mintha el is várnák a látogatóktól. Néha azon kapjuk magunkat, hogy a majom ránk mászik. Nem kell megijedni, csak vigyázni a táskánkra. Azokban kifejezetten szeretnek turkálni. Az enyémre is szemet vetett az egyik jószág, szerencsére időben észrevettem. Nagyon sok fotót készíthetünk velük, nem fognak elfutni, szeretnek pózolni a kamerának. Láthatunk anyákat kicsinyeiket cipelve is. Lenyűgöző látvány, ahogy egymással bánnak. Nem úgy, mint a denevérek. Ők szerintem nem nyújtanak szép látványt. Megfelelő távolság mellett igen. Amiben nekem volt részem, az inkább hasonlított egy Ace Ventura-s jelenethez. Gondolom erre a filmre emlékszik mindenki, főleg a denevéres jelenetre. Tudtam, hogy ebben az erdőben ilyen állatok is lesznek, de azt senki nem mondta, hogy a méretük a megszokottnál egy icipivel nagyobb lesz. Minimális összegért lehetett is képeket velük készíteni. Gondolkodás nélkül igent mondtam a kihívásra. Így utólag visszaemlékezve, végig sem gondoltam, hogy mit csinálok. A képeket visszanézve, mindig jót nevetek az egészen. Szóval, aki bátor és merész, annak ezt is ajánlom.













Tanah Lot – Tengerben lévő sziklára épült templom
A sziget legszentebb templomának tartják számon. 50 méterre a tengerben található sziklára épült a 17. században. A világörökség része. (Szeretem az ilyen kiemelkedő dolgokat!) Apálykor lehet csak megközelíteni, dagálykor olyan, mintha a vízen úszna. Amikor én látogattam meg, könnyen megközelíthető volt. Gyönyörű képeket készíthetünk naplementében. Házasulandók számára remek képkészítési lehetőséget nyújt a kilátásával. Ha kedvünk támad vacsorázni a helyi étteremben, akkor minden este egy adott időben (ez 18:30-kor van, ha jól emlékszem) megnézhetünk egy balinéz táncot is. Ehhez nekem is volt szerencsém, de ez egy másik helyen történt.






Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.