Egy átlagos nap a Lidon
Egy nagyon régi bejegyzésben (Egy átlagos hét a Dining Roomban) már
beszámoltam arról, hogy milyen a Dining Roomban dolgozni. Most a Lidoról
mesélek pár dolgot. A nap felét itt töltjük, ez általában 5-6 órát jelent. Néha
mosollyal, sok nevetéssel és néha sok fejfájással telik el az a ’pár’ óra. A
nagy forgalom rengeteg munkával jár. Mindenkinek más és más a feladata. Valaki
mindig ugyanazt csinálja, valaki mindig mást. A feladatok kiosztásánál sajnos
nincs kívánságműsor, de azért néha meg lehet a cserével is próbálkozni. Ezt
kevés Supervisor engedi meg.
Mi is Lidon a
feladatunk? Ami legelőször szembetűnik valakinek, az asztalok letakarítása.
A Legenden a Lido 11 részre van osztva. Hol kevesen, hol többen
dolgoznak. Általában, amikor nagy a forgalom nincs elég ember, amikor kevés a
vendég, sokszor csak állunk és várunk a csodára. Folyamatosan körbe-körbe kell
mászkálni és figyelni tálcával a kezünkben, melyik vendég fejezte be étkezését.
Néha nehéz eldönteni ki végzett, mert van olyan, aki „gyűjti” a koszos
tányérokat, és a napszaknak megfelelő menüje befejezése után lehet csak az
asztalt letakarítani. Néha a köszönöm elmarad, néha integetnek, hogy töröljük
le az asztalt. Egyik kézben tálca, másikban tányérok és a vendég még
takaríttatná az asztalát. Nem számít, hogy koszos az asztal, vagy van még öt
tiszta az ablak mellett, a vendég mindig a koszosabbat akarja, és várja, nézi,
ahogy a dolgozó a tányérokat szétválogatja az étellel együtt a tálcáján, és
mindent, amit az asztalon talál, oda próbálja helyezni a tálcára. Akkor most ki
is dolgozik?!
Beverage
Trolley. Ezt úgy lehetne definiálni, hogy üdítőkkel és kávéval felszerelt
kiskocsi, amivel a vendégeket kell kínálgatni. Kéne. Ezt nagyon sokan nem
szeretik. Naponta több órán keresztül sétálni vele, kérdezgetni a vendéget,
hogy kér-e valamit inni, fárasztó tud lenni. Főleg reggel, amikor fáradtan
beesünk dolgozni, és elvárják tőlünk, hogy fitten és üdén pattogjunk, mint egy
piros pöttyös gumilabda. A legtöbb vendégnek az kell, ami nincs. Köszönni sokan
elfelejtenek. Csak annyit tudnak mondani, hogy ’Narancslevet’ vagy ’Kávét’.
Másodszori köszönésünk ellenére sem hangzik el tőlük egy ’Jó reggelt’
vagy ’Jó napot’ kívánság. Tisztelet a kivételnek. Ha valakit ide osztanak be,
itt sokat lehet-kell-kéne beszélni a vendéggel. A Hosstess-nek is kéne valami
munkát hagyni :) Sokszor ők úgy vonulnak a Lidon, mint a modellek a kifutókon.
Nem mindegyik, de azért van egy pár.
Line
Cleaning. Az ételek előtt lévő pult letörlése, vaj, margarin, evőeszközök
feltöltése a feladat. Elsőre könnyűnek tűnik, de amikor a fél hajó fent van
Lidon, már nem is olyan könnyű a feladat. Reggel a büfé részek kinyitása előtt
már sor áll. Sok az éhes száj. Néhányan nem tudnak várni, és annak ellenére,
hogy még kint van a „Zárva” felirat, ugyanúgy elveszik az ételt, nem zavartatva
magukat, hogy még merőkanál sincs elhelyezve az edényekhez. Ami a leghamarabb
elfogy az az evőeszköz, nem is a kaja. A pult folyamatosan ételdarabos, mert
nem mindenki tudja felemelni a tányérját és közelebb tenni a tálakhoz, hogy úgy
vegye ki magának a falatokat. A reggeli büfé délig van nyitva, ebédet pedig
déltől lehet enni. Van, aki még nem is végzett a reggelivel, de más már az
ebédet eszi. Ebédnél és vacsoránál is ugyanaz a történet, mint reggelinél.
Dessert
cutter avagy A süti vágó. Ebédre nagyon sok fajta sütit készítenek a szakácsok,
így mindenki megtalálhatja magának a legmegfelelőbbet, diétásat és nem diétásat
is. Vannak felszeletelt sütik, melléjük ’fogó eszközök’ (villák, kanalak)
vannak kihelyezve, és vannak a torták, amiket mi szeletelünk fel. Néha nem
számít, hogy ezek az apróságok ott vannak, elveszik saját kézzel a sütit, és a
tortát is megpróbálják a saját evőeszközükkel felvágni. Ha ez nem sikerül,
akkor mutogatnak, hogy abból kérnek egy szeletet. Vicces látvány szokott lenni.
Ha rájuk szólunk, hogy elnézést, de ezt nem kéne, rémülten néznek ránk, mintha
valami rosszat tettek volna. Igen, kézzel nem fogunk meg semmit :)
Separation.
Nos, ez magyarul annyit takar, hogy a trutyi szétválogatása. Tányérok, poharak,
ételmaradékok, papírok… Itt ilyen is van. Nem csak a vendégtérben kell
dolgoznunk és felszolgálnunk, hanem a koszt is takarítjuk.
Talán ezek a
legemlítésre méltóbb feladatok. Ezeken kívül is van még bőven, amit lehet
csinálni Lidon, most ennyit mutattam be nektek :)
Ps.: Még 4
út és vállamra veszem Ázsiát! Juhúúú!
Nincsenek megjegyzések: