Egy átlagos nap a Lidon



Egy nagyon régi bejegyzésben (Egy átlagos hét a Dining Roomban) már beszámoltam arról, hogy milyen a Dining Roomban dolgozni. Most a Lidoról mesélek pár dolgot. A nap felét itt töltjük, ez általában 5-6 órát jelent. Néha mosollyal, sok nevetéssel és néha sok fejfájással telik el az a ’pár’ óra. A nagy forgalom rengeteg munkával jár. Mindenkinek más és más a feladata. Valaki mindig ugyanazt csinálja, valaki mindig mást. A feladatok kiosztásánál sajnos nincs kívánságműsor, de azért néha meg lehet a cserével is próbálkozni. Ezt kevés Supervisor engedi meg.


Mi is Lidon a feladatunk? Ami legelőször szembetűnik valakinek, az asztalok letakarítása.  A Legenden a Lido 11 részre van osztva. Hol kevesen, hol többen dolgoznak. Általában, amikor nagy a forgalom nincs elég ember, amikor kevés a vendég, sokszor csak állunk és várunk a csodára. Folyamatosan körbe-körbe kell mászkálni és figyelni tálcával a kezünkben, melyik vendég fejezte be étkezését. Néha nehéz eldönteni ki végzett, mert van olyan, aki „gyűjti” a koszos tányérokat, és a napszaknak megfelelő menüje befejezése után lehet csak az asztalt letakarítani. Néha a köszönöm elmarad, néha integetnek, hogy töröljük le az asztalt. Egyik kézben tálca, másikban tányérok és a vendég még takaríttatná az asztalát. Nem számít, hogy koszos az asztal, vagy van még öt tiszta az ablak mellett, a vendég mindig a koszosabbat akarja, és várja, nézi, ahogy a dolgozó a tányérokat szétválogatja az étellel együtt a tálcáján, és mindent, amit az asztalon talál, oda próbálja helyezni a tálcára. Akkor most ki is dolgozik?!

Beverage Trolley. Ezt úgy lehetne definiálni, hogy üdítőkkel és kávéval felszerelt kiskocsi, amivel a vendégeket kell kínálgatni. Kéne. Ezt nagyon sokan nem szeretik. Naponta több órán keresztül sétálni vele, kérdezgetni a vendéget, hogy kér-e valamit inni, fárasztó tud lenni. Főleg reggel, amikor fáradtan beesünk dolgozni, és elvárják tőlünk, hogy fitten és üdén pattogjunk, mint egy piros pöttyös gumilabda. A legtöbb vendégnek az kell, ami nincs. Köszönni sokan elfelejtenek. Csak annyit tudnak mondani, hogy ’Narancslevet’ vagy ’Kávét’.  Másodszori köszönésünk ellenére sem hangzik el tőlük egy ’Jó reggelt’ vagy ’Jó napot’ kívánság. Tisztelet a kivételnek. Ha valakit ide osztanak be, itt sokat lehet-kell-kéne beszélni a vendéggel. A Hosstess-nek is kéne valami munkát hagyni :) Sokszor ők úgy vonulnak a Lidon, mint a modellek a kifutókon. Nem mindegyik, de azért van egy pár.

Line Cleaning. Az ételek előtt lévő pult letörlése, vaj, margarin, evőeszközök feltöltése a feladat. Elsőre könnyűnek tűnik, de amikor a fél hajó fent van Lidon, már nem is olyan könnyű a feladat. Reggel a büfé részek kinyitása előtt már sor áll. Sok az éhes száj. Néhányan nem tudnak várni, és annak ellenére, hogy még kint van a „Zárva” felirat, ugyanúgy elveszik az ételt, nem zavartatva magukat, hogy még merőkanál sincs elhelyezve az edényekhez. Ami a leghamarabb elfogy az az evőeszköz, nem is a kaja. A pult folyamatosan ételdarabos, mert nem mindenki tudja felemelni a tányérját és közelebb tenni a tálakhoz, hogy úgy vegye ki magának a falatokat. A reggeli büfé délig van nyitva, ebédet pedig déltől lehet enni. Van, aki még nem is végzett a reggelivel, de más már az ebédet eszi. Ebédnél és vacsoránál is ugyanaz a történet, mint reggelinél.

Dessert cutter avagy A süti vágó. Ebédre nagyon sok fajta sütit készítenek a szakácsok, így mindenki megtalálhatja magának a legmegfelelőbbet, diétásat és nem diétásat is. Vannak felszeletelt sütik, melléjük ’fogó eszközök’ (villák, kanalak) vannak kihelyezve, és vannak a torták, amiket mi szeletelünk fel. Néha nem számít, hogy ezek az apróságok ott vannak, elveszik saját kézzel a sütit, és a tortát is megpróbálják a saját evőeszközükkel felvágni. Ha ez nem sikerül, akkor mutogatnak, hogy abból kérnek egy szeletet. Vicces látvány szokott lenni. Ha rájuk szólunk, hogy elnézést, de ezt nem kéne, rémülten néznek ránk, mintha valami rosszat tettek volna. Igen, kézzel nem fogunk meg semmit :)

Separation. Nos, ez magyarul annyit takar, hogy a trutyi szétválogatása. Tányérok, poharak, ételmaradékok, papírok… Itt ilyen is van. Nem csak a vendégtérben kell dolgoznunk és felszolgálnunk, hanem a koszt is takarítjuk.

Talán ezek a legemlítésre méltóbb feladatok. Ezeken kívül is van még bőven, amit lehet csinálni Lidon, most ennyit mutattam be nektek :)

Ps.: Még 4 út és vállamra veszem Ázsiát! Juhúúú!


Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.