Élet a Bahamákon

Tavaly fél évig hajókáztunk Európában (2013. április-október). Viszont Amerikától idáig hosszú az út, 16 napig tartott a móka. De nem folyamatosan, néha meg-megálltunk, szívtunk egy kis friss levegőt és mentünk tovább.

A Bahamák fővárosa, Nassau volt első állomásunk. Mint általában, nem lehet itt sem mindenkinek off-ja. Nekem 4 óra szünet jutott erre a napra, ami elég volt arra, hogy egy kis felfrissülést nyerjek a szigetből. Reggel a sziget megpillantása után már tudtam, hogy mi lesz a program. Meglátogatom a sziget leglátványosabb és leglenyűgözőbb szállodáját, az Atlantist. Alig vártam, hogy a reggeli műszak végére érjek, átöltözhessek és végre szárazföldre léphessek. De nem is akármelyikre, a Bahamákra.

Út a kikötőig:

A hajóból a kilátás: Reef és a Royal Towers

MEGÉRKEZTEM!

Amit a szigetről tudni kell:
A Bahamák 690 szigetből áll. A szigetcsoport Magyarország területének hetedrésze. A szigetet még Kolombusz Kristóf fedezte fel 1492-ben, pontosabban a San Salvador nevezetűt. Az Atlanti-óceánban helyezkedik el, közel az Egyesült államokhoz. A turisták egyik kedvenc vakáció helye, na és persze a friss házasoké is. Minden adott, ami egy tökéletes nászúthoz kell. Az egzotikus világ teljes kikapcsolódást nyújt mindenki számára. Már a pálmafák, a türkizkék tengervíz és homokos part gondolatától is érezzük bőrünkön a lágy bahamai szellőt. Ha még nem jártál itt, írd fel a Bakancslistádra! Érdemes ellátogatni az örök nyár szigetére, ahol az átlaghőmérséklet 28°C.
30 repülőtere és 3 kikötője van, amiből eddig kettőhöz volt szerencsém (lásd korábbi bejegyzés: Dry Dock, Freeportban).

Nassauban 45 szálloda közül válogathatunk. A közvetlenül mellette elhelyezkedő "Paradicsom-sziget" 16 szállodája több mint 5000 férőhelyet biztosít a turisták számára. Úgyhogy szállodából nincs hiány. Itt található az Atlantis Resort (amit meglátogattam). Hivatalosan 1998-ban nyitotta meg kapuit. A világ legdrágább szállodái közé tartozik. Több szállodaszárny tartozik ide. A Royal Towers-ban található a "Bridge Suite", ami a Királyi tornyokat hídként köti össze. 2002-ben elnyerte a világ legdrágább lakosztálya címet. 2012-ben a "Világ 15 legdrágább lakosztályai" listáján a 10. helyen végzett. Egy éjszaka 25.000 dollárba kerül, ami körülbelül 5,5 millió forintnak felel meg. Ha a hajós munkát veszem figyelembe, 4 szerződéssel (ami átlagosan 7 hónapig tart) már meg is van egy éjszaka ára (kezdő pozícióval), ha nem költünk túl sokat. Na hogy hangzik? :)

A 4 órás szünetem alatt a Coral Towers-t látogattam meg. Kívül-belül gyönyörű egy hely. Majdnem mindegyik képre sikerült odavarázsolnom magam, amelyiken nem vagyok, arra épp nem volt időm varázslatot használni. Természetesen ehhez a helyhez is tartozik homokos tengerpart, csúszdapark és aquarium is.

És íme néhány kép:

Dubai-ban található az Atlantis, the Palm hotel, ami 2008-ban nyitotta meg kapuit. Idő hiánya miatt sajnos nem tudtam átugrani ide, hogy össze tudjam a két helyet hasonlítani, de a Google-ban azért böngészhettek. Kínában pedig készül a következő Atlantis :)

Az Atlantis, Paradise Island és az Atlantis, the Palm honlapja: www.atlantis.com