Élet a munkán kívül

A legtöbb ember a hajós munka hallatán azt gondolja, hogy a dolgozók éjjel-nappal dolgoznak, és csak alszanak. Esélyük sincs arra, hogy élvezhessék a szárazföld adta lehetőségeket. Akinek van ismerőse, barátja, az tudja, hogyha csak kis időre is, de el lehet szabadulni ettől a nehéz élettől. Így volt ez velem is, nem egy embertől hallottam ezt, miután elmeséltem terveimet a hajózásról. És amit elmondhatok: több földrész, ország, város mögöttem és még több tengernyi élmény előttem. A világ nem olyan nagy, csak arra vár, hogy felfedezzék ;) Hajóval olyan helyekre is eljuthatunk, ahova egy átlagos nyaralás során nincs nagyon lehetőség. Így én ezeket a helyeket is kipipálhatom. Az igaz, hogy a hét minden napján hétfőtől péntekig, reggeltől estig dolgozunk 6-7 vagy akár 8 hónapon keresztül, de mindig akad egy kis szabadidőnk, hogy ugyanúgy élvezhessük szabad óráinkat,mint a vendégek a nyaralásukat. Igen, nekünk csak szabad óráink vannak, nincsenek szabadnapok vagy hétvégék, mint más munkahelyeken. Itt elmehetünk különböző túrákra, városokba, bérelhetünk autót, robogót, biciklit és még terepjárót is. Így bejárhatjuk akár az egész szigetet is. Úszhatunk delfinekkel, rájákkal, teknősökkel, búvárkodhatunk a Karib-tengerben, kipróbálhatjuk a kalózhajót (Johnny Depp sajnos nincs rajta :) ), megnézhetjük a maja romokat, elutazhatunk privát szigetekre, jelentkezhetünk a külön csak dolgozóknak rendezett túrákra, vásárolhatunk és nekünk még kedvezményünk is van :) Pár óra szünet is feltöltődést jelenthet egy friss kávéval vagy sétával a kikötőben. A lehetőség mindenkinek adott, a kérdés, hogy élünk-e vele,megéri-e. Néha még fáradtabban térünk vissza egy-egy kint lét után, de legalább elmondhatjuk, igen jártunk ezen a helyen. És este meló után alig várjuk, hogy ágyban lehessünk a sok új emlékkel együtt.

A hajón is akadnak néha különböző programok számunkra is. Például bingo, mozi est, foci, golf, karaoke, nemzeti ételek… csak hogy párat megemlítsek. És a bulikról nem is beszélve. Havonta általában kétszer szokott lenni, ami valljuk be ennyi munka mellett, nem sok. Fél 11-kor kezdődnek és fél 3-kor takarodót fújnak, amikor épp indulna be a buli. Persze reggel mindenkinek folytatnia kell a munkát és pihenésre van szükségünk. A ’nagyok’ gondoskodnak rólunk. Ilyenkor reggelinél a vendégek általában észreveszik, hogy nálunk este parti lehetett, és jót mosolyognak a fáradt arcokon :)

A helyi kocsmáról, a Crew Barról még nem esett szó vagy a kabin partikról, amik mindennaposak, mindig van mit ünnepelni. Előléptetés, szülinap, haza menetel (ami a legfontosabb), karácsony, szilveszter… Vagy csak egy általános összejövetel a hajós barátokkal. Ilyenkor mindenki és minden kibeszélésre kerül egy-egy pohár ital mellett. Néha zsúfolásig tele van, néha csak egy-két ember fordul meg itt. De este meló után soha nem üres.

A tavalyi karácsonyt is sikerült hajón töltenem, immár másodszor magyar körökben. Közel 30 magyar volt akkor a hajón (azóta elszállingóztak az emberek). Kitaláltuk, hogy mivel ilyen sokan vagyunk, ünnepeljünk együtt… méghozzáotthoni ételekkel. Ami nem kis szó. Fülünkbe jutott, hogy Cozumelben (Mexico) található egy magyar-román étterem. Mi kaptunk is az alkalmon és megérdeklődtük a menüt, mik a lehetőségek. Hamar összeállt a vacsora. Gulyás leves, töltött káposzta. Akadt olyan is, akinek nem jutott a káposztából. Hát, az így járt :) A vacsora jól telt. Meg is lett örökítve minden egyes pillanata. A kikötőtől könnyen megközelíthető ez a hely, így ha csak pár óra szünetünk van, meglátogathatjuk.

A márciusi programokat még nem tudni, de februárban a dry docknak köszönhetően nem volt rendezve semmi. Habár, azt is felfoghatjuk egy nagy bulinak. 2 hét a Bahamákon vendégek nélkül (persze munkával telt). Úgyhogy a februári program táblánkon feltűntették a hajó ’sármos’ pasijait, akik nem borotválkoztak vagy épp nem vágattak hajat ez idő alatt. Köszönjük Carnival :)