36 óra Sydneyben

Az előző bejegyzésben (katt ide, ha még nem olvastad el) már említettem, hogy hajót váltottam. A Carnival Spiritről átjöttem, vagyis visszatértem a Carnival Legendre. Az ok nagyon egyszerű, ennek a hajónak változatos útvonala van. Februárban hajózunk Új-Zélandra, méghozzá a déli részre (északhoz már kétszer volt szerencsém), főkikötőkhöz tartozik Sydney mellett Melbourne is és áprilistól átevezzük a Csendes-óceánt egészen Alaszkáig Francia Polinézia és Hawaii érintésével. Már nagyon várom.

A döntés nem volt egyszerű, hogy mit látogassak meg Sydneyben, mivel sok időm nem volt, de mégsem kellett a hajóra visszarohannom. Mérlegeltem a dolgokat, hogy mi az, amit egy off-al (vacsoránál kezdem csak az aznapi munkát) tudok megnézni, és mi az, amihez több idő kell.

December 7.-én reggel fél 10-kor szálltam le a hajóról és 9:45-kor már úton voltam a szállodába. A crewnak kijelölt buszt választottam, hogy eljussak a szállodába, de rossz ötlet volt. Nagy volt a dugó és a szállodámhoz se vitt el a sofőr, aki nem volt nagyon kedves, mert sietett továbbAmint odaértem, letettem gyorsan a csomagokat, hívtam egy taxit (máshogy nem tudtam odajutni) és mentem is az első állomásra, ami egy helikopter túra volt. 11 óra volt a megbeszélt időpont és 11:30-kor már a fellegekben voltam.

Sydney HeliTour

Naponta több járatot indítanak és több csomag között lehet válogatni. A látnivaló attól függ, hány perces az út. Ezek a következők lehetnek:

• Coogee, Bondi és Manly partok
• Opera Ház
• Harbour Bridge

A legrövidebb út 20 perces, a leghosszabb akár 6 óra is lehet.

Vannak extrém csomagok is, amihez tartozhat ebéd, borvidék, állatkert, kayak, lovaglás vagy akár a Kék-hegység is.

Privát járatokat is indítanak.

Lehet fényes nappal vagy akár naplementében is repülni.

- A legolcsóbb járat 220 AUD (ez egy 20 perces út), a legdrágább pedig 1350 AUD-tól kezdődik(borvidékkel egybekötött ebéd)

A kilátás csodálatos volt. Nagyon jó időt kaptam. Kicsit fújt a szél, ami le- és felszálláskor érezhető volt. Sydney városa mindig elvarázsol. A hajó is a legjobb helyen köt ki (Harbour Bridge és az Opera ház között). Csodás környezet. És látni egy másik szögből, még inkább belopta magát a szívembe.

A honlapon még több információt találhattokwww.sydneyhelitours.com.au

A repülés után visszatértem a szállodába és nyugodtan becsekkoltam. A szoba, ami inkább egy lakásnak felel meg, olyan volt, mint a képeken. Letisztult és modern. Nagyon meg voltam vele elégedve. Igaz, hogy csak két éjszakát töltöttem itt, de azt nyugalomban szerettem volna. (A hajón, mindig nagy a nyüzsgés és sokszor jó elbújni a világ elől.) A környéken volt egy nagyobb bolt, ahol végre normális bevásárlást tudtam csinálni. Készítettem szendvicseket a következő útra és elindultam megint. A következő hely:

Palm Beach

45 km-re helyezkedik el Sydneytől, ami kb. másfél óra tömegközlekedéssel a központtólAz L90-es busszal lehet megközelíteni, ami a Wynyard állomásról indul.

Barrenjoey Headland egy kis félsziget meseszép kilátással. A világítótoronytól kilátás nyílik a Csendes-óceánra és a Hawkesbury-folyóra. A kilátó elérése fél órás sétát vesz igénybe, könnyebb vagynehezebb (lépcsős) útvonalon. A világítótorony 1881-ben épült. Minden vasárnap kinyitja kapuit az arra járóknak, ahova idegenvezetővel be lehet menni.

Én egy pénteki nap voltam ott, így erről sajnos lemaradtam. Helyette leültem egy hatalmas kőre és onnan csodáltam a kilátást. Hihetetlen érzés volt, hogy nem kellett rohannom. Csak élveztem a pillanatot és a napsütést. Teljesen kikapcsoltam és feltöltődtem.

Visszafele már nem volt közvetlen járatom Sydneybe, át kellett (volna) szállnom az L90 buszról a 199 buszra Manlyben. Útközben úgy döntöttem, hogy elmegyek Manly végállomásáig, sétálok egyet a városban, megnézem a naplementét (mindennapos programmá vált az utóbbi időbenés komppalvisszamegyek SydneybeA part mentén nagyon fújt a szél, de csak álltam ott mályvacukros forró csokival a kezemben és néztem a tengert, ahogy csillog a naplementében. Soha nem elég belőle.

Este, ahogy visszatértem a belvárosba, megnéztem a karácsonyi fényekben pompázó várostPéntek estevolt. Ellepték a turisták és a fiatalok a fő utcát. Úgy éreztem sokat láttam Sydneyből, de még sem. Este 11 körül már a szállodában voltam és felkészültem a következő napra. Hamar eljött a reggel. 5 órát, ha aludtam. És másnapra egy egész napos túrát terveztem.

Kék-hegység (Blue Mountains)

Reggel 7-kor már az vasútállomáson vártam a Katoomba városába induló vonatot. Az út kb. 2 órás volt. Amint megláttam a hegység első vonulatait, máris kiment az álom a szememből.

Előző este online lefoglaltam a ’Blue Mountains Explorer Bus’-ra a jegyet. Itt is többféle lehetőség között lehet választani. Csak a buszjegy 50 AUD, buszjegy és a ’Scenic World’ együtt 89 AUD. Így nem kellett sorba állnom a jegyekért a leglátványosabb helyekhezÉrdemes ehhez az első busszal menni, ami 9:15-kor indul. Így elkerülhetjük a tömeget. A busznak 29 állomása van, egy irányba megy, és fél óránként indul. Bárhol le lehet szállni és vissza, ahányszor csak akarunk.

Miután felfedeztem néhány túrázós ösvényt, úgy döntöttem a buszt egy kicsit hanyagolom, és gyalog fedezem fel a környéket. Útközben rengeteg vízesést, kilátó pontot láttam. Próbáltam minél több helyre eljutni. A túra nem mindenhol a legkönnyebb, vannak nehezebb részei is. De a kilátás elfeledteti velünk a fáradtságot. Naptej és víz elengedhetetlen. Útközben táblák jelzik a látogatható helyeket, távolság és az idő megjelölésével együtt. Térképen is nyomon követtem, hogy merre járok. A maps.me nevű alkalmazást nagyon tudom ajánlani mindenkinek. Internet nélkül is működik és túraösvények is megtalálhatóak itt.

Ami szerintem kihagyhatatlan látnivalónak számít:

Scenic World
Echo Point
The Three Sisters
Honeymoon híd (a Three Sisters-nél található)
Leura vízesés
Pool of siloam (a völgyben egy vízesés található egy kis tóval)

Rengeteg a látnivaló. 2-3 napos túrákat is lehet itt csinálni. Én egy napba próbáltam belesűríteni, amit szerettem volna megnézni. És mint mindig, most is még többet láttam, mint ami a listámon volt. Ezt persze nem bánom. Ezt a napot is mályvacukros forró csokival zártam.

A honlapon még több információt találhattok a Kék-hegységrőlwww.explorerbus.com.au

Szóval így telt az igazából másfél napos kirándulásom. Nem töltöttem túl sok időt a szállodában. Remélem tetszett ez a kis összeállítás. Ha valaki Sydney fele jár, a Kék-hegység szerintem kihagyhatatlan.

Szép napot Mindenkinek!

Még több képet itt találhattok: www.instagram.com/andiistravelling