Csodálatos Hawaii



Mi jut eszetekbe a ’Hawaii’ szó hallatán? Gondolom a kókuszdió, fűszoknya és a virágkoszorú mindenkinek ismerős. Ezek itt mind megtalálhatóak. Főleg a szuvenír boltokban. Egyébként ez a sziget is olyan, mint a többi. Pálmafák, szép tengerpart, napsütés, gyönyörű helyek. Ha szeretnénk látni valamit, akkor érdemes taxiba ülni és úgy felfedezni a terepet vagy befizetni egy túrára. Nagyon sok a lehetőség és érdemes ezeket kihasználni.

Honoluluba, pontosan május 7.-én érkeztünk meg, amikor szülinapom volt. Gondolhatjátok, nagy volt az öröm. Aznap reggel korán felmentem a hajó felső szintjére, mert látni akartam, ahogy beáll a hajó a kikötőbe. Kíváncsian vártam milyen érzést vált ki belőlem, hogy ezen a nagy napon itt lehetek. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen megtörténhet. És mégis. Véletlenek nincsenek. Nappal sajnos nem tudtam kimenni, mert dolgoztam. De este, amint bezáródott az étterem ajtaja, belevetettem magam az éjszakába magyar társaimmal együtt. A kikötőben fogtunk egy taxit és elmentünk a tengerpart közelében lévő bárokhoz. Igazából nem tudtuk, hova is tartunk, mert most voltunk itt először (remélem nem utoljára), csak mentünk egyenesen, jó messze a hajótól. Körülbelül negyed óra, húsz perc kocsikázás után megálltunk és onnan tovább gyalog folytattuk utunkat. Az időjárás nem volt a legjobb, néha fújt a szél és esett az eső. Szerencsére csak rövid ideig. Esős évszak van most ott. Tettünk egy sétát, mi hol merre található. Majd bementünk egy szórakozóhelyre, ami meglepetésünkre tele volt hajós dolgozókkal. Olyan volt a buli, mintha csak a hajón lett volna. Hajnalig kitartottunk és 4 óra környékén hajtottuk álomra fejünket. Reggel fél 8-kor kezdhettem is újra a munkát. Reggeliztetés és ebéd között volt pár óra szünetünk, így megint kimentünk együtt. Most a cél Pearl Harbour (a múzeumban megismerhettük) az 1941. december 7.-i csata részleteit és nyomait és a Waikiki Beach volt. Ezt a tengerpartot nagyon híresnek tartják. Mivel sok ehhez hasonlóhoz volt részem, nem okozott csalódást. Az óra gyorsan ketyegett, nem maradt túl sok idő a szünetből. Ami nélkül viszont nem jöttem vissza a hajóra, az a sajttorta. Amerikában rengeteg helyen lehet találni Cheesecake Factory-t (története az 1940-es években kezdődött Detroitban), ahol nagyon sok ízesítésű sajttorta közül válogathatunk. A választásom egy Oreo-s szeletre esett. Nem volt nagy, viszont annál töményebb volt a süti. Jó döntés volt. Visszamennék érte.

Másnap egy újabb Hawaii szigetnél, Maui-n dobta le a vasmacskát a Legend. Ezen a napon offos voltam. A városban ahol megálltunk, Kahului-ban nagyon sok néznivalót nem találtunk. Szupermarketet és plázákat viszont annál inkább. Mint egy tipikus amerikai város, csak épp felhőkarcolók nélkül. A hajósok (egyik) kedvenc boltja a Ross. Márkás, jó minőségű dolgokat lehet olcsón kapni. Mintha mindennap kiárusítás lenne, olyan árak vannak. Az emberek általában megtömött szatyrokkal jönnek ki a boltból. Én most három pár cipőt tudhatok magamnak. És ez a nap is eltelt.
A következő nap Hilo-n voltunk. Itt csak egy óra szünetem volt. Bármennyire is szeretettem volna, nem volt időm kimenni. Ez az a hely, ahonnan el lehet menni a vulkánokhoz és be lehet látni az egész szigetet. Jó lett volna még egy vulkános élmény. Mindent azért még sem lehet.  
Kona városa is ezen a szigeten található. Tender port, ami azt jelenti, hogy a hajó kis csónakjaival lehet a partra eljutni. Közel a tengerpart, sok étterem és szuvenír bolt. Megint csak pár óra szünet. Azért nem árasztanak el minket rengeteg szabadidővel. Amikor van, akkor is rohanunk, akárcsak a munkában.

A következő nap már inkább érdemel említést. Erről (is) láthattok képeket a következő részben. Ha azt mondom, Grand Canyon, akkor szerintem mindenki el tudja képzelni, miről is beszélek. Sokak szerint ez a hely annál több volt. Amikor megláttam, nem hittem a szememnek. A kilátástól hirtelen elfelejtettem mindent. A hajót, a nehéz és fárasztó munkát, és azt, hogy aludni akarok. Ez a hely nagyon sok Hollywood-i filmnek a színhelye. Itt forgatták például a Jurassic Park egyes jeleneteit is a vízesésnél. Ez egy bizonyos vízesés, amit ha közelebbről szeretnénk megnézni, akkor helikopterre kell pattannunk, ami nem kevés pénzt jelent. Ezen a szigeten a legtöbb túra ilyen. Máshogy a kívánt helyet nem lehet megközelíteni. Viszont ezt az élményt senki nem tudja elvenni, és azért vannak olyan dolgok, ami minden pénzt megér. Szerintem.

Ui: A következő részben a képek fognak helyettem mesélni :)


Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.