Tengeri álmok (idézetek)



Attól a varázslatos pillanattól fogva, hogy megpillantottam a tengert, többé nem tudtam ugyanúgy látni, gondolkodni és élni, mint azelőtt.
Jacques-Yves Cousteau

Bejártam a világot. Láttam, amit még senki más, de semmi, semmi sem fogható a nyílt tengerhez.
Szinbád című film

Nekem nem hazám e kietlen part, de aki titkon a füléhez tart magányban, éjben, emberektől távol: annak mesélek egy más, szebb világról.
Reményik Sándor



A hajó nagyobb biztonságban van a kikötőben, de a hajókat nem ezért építik.
Paolo Coelho

Nem a lélek, csak az ég alja változik azok számára, akik a tengeren túlra vándorolnak.
Quintus Horatius Flaccus

Általában az az ember jut a legmesszebb, aki hajlandó merni és csinálni. Egy óvatos hajó soha nem jut messze a parttól.
Dale Carnegie



A szabad ég alatt jól lehetett kötetlenül álmodozni és tervezni.
Thomas Mann

Körül a tenger végtelen, csobog, susog a hallgatag hab. Jaj-szavak búgnak itt is, ott is, de tompa mind és fátyolos és egyre halkabb, egyre halkabb.
Dsida Jenő

Gyönyörű az úttalan rengeteg, ujjong a lelkem a parton egyedül, egy társaság van, hol nem szenvedek: a mély tenger, hol az ár hegedül.
George Byron



Ha a fülem mellé teszlek, hallom a tenger hullámainak a morajlását. Ha a vánkosom alá teszlek, a mélykék, szabad tengerről álmodom.
Liu Shahe

Ti a tenger ölén éltek! Ez itt a függetlenség birodalma, itt nincsenek urak, itt szabad vagyok!
Jules Verne

A tenger és az ég fényt és meleget lélegeztek, és elárasztották vele a földet.
Massimo Bontempelli



Igen! Szeretem! A tenger az én mindenem. Bolygónk héttized részét fedi; a lélegzete tiszta és egészséges.
Jules Verne

A tenger úgy kitágította a látásmódomat, hogy az eszem alig bír lépést tartani vele.
V. Watkins

Ahhoz, hogy megértsük, hogy milyen végtelen az óceán, hajóra kell szállnunk.
Charles Darwin


A fény megcsillan a víz felszínén, és visszatükrözi a végtelen tengert.
Margaret Cavendish

A tengeren boldog voltam, mert megtaláltam a lelki békémet. Egy olyan teljes, mély és felbecsülhetetlen értékű békét, amelynek az elvesztését nem kockáztathattam.
Bernard Moitessier

A hullámok habjában több fény ragyog, mint amennyit egy tükör vissza tud verni.
B. Vasio



Mikor hajnalonként kiléptem a fedélzetre, mindig kedvem támadt világgá kürtölni a bennem feltörő életörömöt, ahogy a mérhetetlen erejű és szépségű tenger fölött fokozatosan kivilágosodó égben gyönyörködtem.
Bernard Moitessier

Ha húsz év múlva visszatekintesz, jobban fogod sajnálni azokat a dolgokat, amiket nem tettél meg, mint azokat, amiket megtettél. Húzd fel a horgonyt, és evezz ki a biztonságos kikötőből: barangolj, álmodj, kutass!
Mark Twain



Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.